Αγαπητές και αγαπητοί σύνεδροι,
Το σχολικό έτος 2018-2019 η ΟΜΕΡ Ελλάδος μέσω του Παραρτήματος Πάτρας, συμμετείχε στον Εορτασμό για τη μέρα πλυσίματος χεριών (Celebration of the Global Handwashing Day).
Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου Πανόπουλου του Νομού Ηλείας, με τη βοήθεια της Νηπιαγωγού τους κ. Γιαννοπούλου Άννας, η οποία είναι μέλος του Παραρτήματος Πάτρας της ΟΜΕΡ και τελεί χρέη Ταμία στο Δ.Σ. του Παραρτήματος, συμμετείχαν με τις δράσεις τους στον Εορτασμό για τη μέρα πλυσίματος χεριών. Την παρουσίαση των δράσεων των παιδιών μπορείτε να δείτε στην ιστοσελίδα της Παγκόσμιας ΟΜΕΡ στο:
Σας ανακοινώνουμε ότι τη Δευτέρα 15 Απριλίου 2019 στις 4:00-4:40 (ώρα Ελλάδος), θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακό σεμινάριο της ΟΜΕΡ με τίτλο «Call to action: Investing in early childhood development for migrant and refugee children».
Ομιλήτρια του σεμιναρίου θα είναι η Maria Pia Belloni Mignatti, Professor (retired) of European Union Law, Faculty of Political Science, University of Pavia (Italy), Chair, NGO Committee on Migration, UN Representative, OMEP, Member of the Advisory Group of the Early Childhood Development Peace Consortium (ECPC).
Μπορείτε να δηλώσετε συμμετοχή στο link: https://register.gotowebinar.com/register/644155882143478029
Η καταναγκαστική μετανάστευση αποτελεί μια αυξανόμενη παγκόσμια πρόκληση:
Στις 1, 2 & 3 Νοεμβρίου 2019, θα πραγματοποιηθεί στην Πάτρα το 12ο Πανελλήνιο Συνέδριο, με Διεθνή Συμμετοχή, της Ελληνικής Επιτροπής Προσχολικής Αγωγής (Organisation Mondial pour l’Education Préscolaire – Ο.Μ.Ε.Ρ.), το οποίο οργανώνεται σε συνεργασία με το Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η.) της Σχολής Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Πατρών, με τίτλο:
«Ενισχύοντας την αλληλεπίδραση, υποστηρίζοντας την έκφραση: προκλήσεις και προοπτικές στη μάθηση και διδασκαλία παιδιών προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας».
Θεματικές περιοχές 12ου Συνεδρίου:
Η Πρόεδρος της Επιστημονικής Επιτροπής και η Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής ανακοινώνουν παράταση της ημερομηνίας λήξης υποβολής εργασιών για κρίση, λόγω της εκδήλωσης μεγάλου ενδιαφέροντος. Τελική ημερομηνία υποβολής εργασιών ορίζεται η 5η Απριλίου 2019. Τα πλήρη κείμενα των εργασιών θα κατατεθούν προς κρίση για δημοσίευση από την ημερομηνία διεξαγωγής του Συνεδρίου έως και την 31 Δεκεμβρίου 2019, σύμφωνα με ανακοίνωση
Στις 1, 2 & 3 Νοεμβρίου 2019, θα πραγματοποιηθεί στην Πάτρα το 12ο Πανελλήνιο Συνέδριο, με Διεθνή Συμμετοχή, της Ελληνικής Επιτροπής Προσχολικής Αγωγής (Organisation Mondial pour l’Education Préscolaire – Ο.Μ.Ε.Ρ.), το οποίο οργανώνεται σε συνεργασία με το Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η.) της Σχολής Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Πατρών, με τίτλο:
«Ενισχύοντας την αλληλεπίδραση, υποστηρίζοντας την έκφραση: προκλήσεις και προοπτικές στη μάθηση και διδασκαλία παιδιών προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας».
Η ποιότητα και αποτελεσματικότητα κάθε εκπαιδευτικής διαδικασίας χαρακτηρίζεται σε μεγάλο βαθμό από τις επιλογές τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των παιδιών. Η έρευνα έχει δείξει ότι μπορούμε να μάθουμε πολλά για τα παιδιά από τα ίδια τα παιδιά. Η αξιοποίηση ενδιαφερόντων, καθημερινών εμπειριών και γνώσεων, η νοητική και συναισθηματική εμπλοκή, η διατύπωση ερωτημάτων, προβληματισμών, η ανάδυση νέων ενδιαφερόντων, η φαντασία και η δημιουργικότητα είναι στοιχεία που νοηματοδοτούν κάθε δραστηριότητα και επιτρέπουν στα παιδιά να γίνουν συμμέτοχοι στη μαθησιακή διαδικασία. Ωστόσο, μια γενικευμένη παραδοχή της συμβολής των παραπάνω στην εκπαιδευτική διαδικασία δεν αρκεί. Πώς μπορούμε εμείς ως εκπαιδευτικοί και ως ερευνητές να μελετήσουμε το δικό μας ρόλο στην ενθάρρυνση, υποστήριξη και αξιοποίηση της οπτικής των παιδιών προσφέροντας την ευκαιρία να ακουστεί η δική τους «φωνή»; Ποιες μεθοδολογικές επιλογές ανταποκρίνονται περισσότερο στην ανάγκη αναγνώρισης και σεβασμού των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών κάθε παιδιού; Ποιες εκπαιδευτικές επιλογές δίνουν τη δυνατότητα στους εκπαιδευόμενους να διαμορφώνουν μαζί με τους εκπαιδευτικούς τις μαθησιακές τους εμπειρίες;
Σημαντικές Ημερομηνίες: 10 Μαρτίου / Ημερομηνία λήξης υποβολής εργασιών
1η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Στις 1, 2 & 3 Νοεμβρίου 2019, θα πραγματοποιηθεί στην Πάτρα το 12ο Πανελλήνιο Συνέδριο, με Διεθνή Συμμετοχή, της Ελληνικής Επιτροπής Προσχολικής Αγωγής (Organisation Mondial pour l’Education Préscolaire – Ο.Μ.Ε.Ρ.), το οποίο οργανώνεται σε συνεργασία με το Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η.) της Σχολής Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Πατρών, με τίτλο:
«Ενισχύοντας την αλληλεπίδραση, υποστηρίζοντας την έκφραση:
προκλήσεις και προοπτικές στη μάθηση και διδασκαλία
παιδιών προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας».
Η ποιότητα και αποτελεσματικότητα κάθε εκπαιδευτικής διαδικασίας χαρακτηρίζεται σε μεγάλο βαθμό από τις επιλογές τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των παιδιών. Η έρευνα έχει δείξει ότι μπορούμε να μάθουμε πολλά για τα παιδιά από τα ίδια τα παιδιά. Η αξιοποίηση ενδιαφερόντων, καθημερινών εμπειριών και γνώσεων, η νοητική και συναισθηματική εμπλοκή, η διατύπωση ερωτημάτων, προβληματισμών, η ανάδυση νέων ενδιαφερόντων, η φαντασία και η δημιουργικότητα είναι στοιχεία που νοηματοδοτούν κάθε δραστηριότητα και επιτρέπουν στα παιδιά να γίνουν συμμέτοχοι στη μαθησιακή διαδικασία. Ωστόσο, μια γενικευμένη παραδοχή της συμβολής των παραπάνω στην εκπαιδευτική διαδικασία δεν αρκεί. Πώς μπορούμε εμείς ως εκπαιδευτικοί και ως ερευνητές να μελετήσουμε το δικό μας ρόλο στην ενθάρρυνση, υποστήριξη και αξιοποίηση της οπτικής των παιδιών προσφέροντας την ευκαιρία να ακουστεί η δική τους «φωνή»; Ποιες μεθοδολογικές επιλογές ανταποκρίνονται περισσότερο στην ανάγκη αναγνώρισης και σεβασμού των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών κάθε παιδιού; Ποιες εκπαιδευτικές επιλογές δίνουν τη δυνατότητα στους εκπαιδευόμενους να διαμορφώνουν μαζί με τους εκπαιδευτικούς τις μαθησιακές τους εμπειρίες;
Σας υπενθυμίζουμε ότι το 2ο Πανκύπριο Συνέδριο της Επιτροπής ΟΜΕΡ Κύπρου,με τίτλο: "Τέχνη, παιχνίδι και παιδί", θα πραγματοποιηθεί στη Λευκωσία 16,17 και 18 Νοεμβρίου 2018.
Με χαρά σας παρουσιάζουμε ένα βίντεο με τίτλο «Ρομπότ για την Ειρήνη» στο οποίο πήρε μέρος και η ΟΜΕΡ Θεσσαλονίκης με τα εξής μέλη: α) Εργαστήριο Παιδαγωγικής Έρευνας και Εκπαιδευτικών Πρακτικών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (Λαντζουράκη Μυρσίνη, Γιόφτσαλη Κατερίνα, Καραδημητρίου Κωνσταντίνος και Πλιόγκου Βασιλική), με τίτλο βίντεο: "ΑΝΑ-γέννηση". β) Πρότυπο Παιδικό Κέντρο - Νηπιαγωγείο "Νηπιακός Κήπος" (Κουντουρούδη, Αναστασία, Πλιόγκου, Βασιλική, Φούντου Χριστίνα, Ακριτοπούλου Βιβή, Ωραιοπούλου Δήμητρα και Περιβόλη, Λίνα) με τίτλους βίντεο: 'Το σκάκι της Ειρήνης" και "Ένα παιχνίδι για την Ειρήνη" και β) Αθλητικός Παιδικός Σταθμός - Νηπιαγωγείο "Αγάπη και Αγωγή" (Κουτσουφλιανιώτη, Μπία, Πλιόγκου, Βασιλική και Ορνιθοπούλου, Παρασκευή) με τίτλο "Ο χορός της Ειρήνης". Υπεύθυνη για την αποστολή και διαχείριση του βίντεο είναι η Catherine Simon. Το βίντεο προέκυψε με αφορμή τον εορτασμό για την ειρήνη που πραγματοποιήθηκε στην Τυνησία και είναι διαθέσιμο στο Youtube στο παρακάτω link: https://www.youtube.com/watch?
Θέμα: ΤΕΧΝΗ, ΠΑΙΓΝΙΔΙ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙ 16-17 Νοεμβρίου, 2018 Πανεπιστήμιο Frederick Λευκωσία, Κύπρος
Καταληκτική ημερομηνία υποβολής προτάσεων: 17 Σεπτεμβρίου 2018
Η Επιτροπή OMEP Κύπρου μας προσκαλεί στο 2ο Παγκύπριο Συνέδριο της Επιτροπής OMEP Κύπρου, με Διεθνή Συμμετοχή, με θέμα «ΤΕΧΝΗ, ΠΑΙΓΝΙΔΙ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙ». Το θέμα και οι θεματικές ενότητες του συνεδρίου προέκυψαν από την γενική παραδοχή ότι οι συνθήκες Πρώτης Αγωγής και Εκπαίδευσης συμβάλλουν καθοριστικά στην διαμόρφωση της ολόπλευρης ανάπτυξης των παιδιών, μέσα σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο κοινωνικό
Αγαπητές και αγαπητοί σύνεδροι,
Τα πλήρη κείμενα των εργασιών θα πρέπει να διαμορφωθούν σύμφωνα με τις προδιαγραφές που παρουσιάζονται στο αρχείο με τίτλο "Οδηγίες για την υποβολή πλήρους κειμένου των εργασιών" και να υποβληθούν έως και 31 Μαρτίου 2018 στην ηλεκτρονική διεύθυνση:
Αγαπητές και αγαπητοί σύνεδροι,